در حال بروزرسانی سکوی هم آفرین
021-42417000

فرآیند تبلیغات و ایجاد کمپین طرح ها در سکوی هم آفرین:


تأمین مالی جمعی می تواند طولانی، چالش برانگیز، مهیج و پرسود باشد. و نیاز به برنامه ریزی و دنبال کردن نقشه راه مطمئن و از پیش طراحی شده ای دارد.
فرآیند تبلیغات و ایجاد کمپین طرح ها در سکوی هم آفرین:

برای اینکه بتوانید سرمایه مورد نیاز طرح خود را از طریق سکوی هم آفرین جمع آوری کنید، باید یک صفحه کمپین ایجاد کنید. کمپین شما شامل اطلاعاتی در مورد طرح و همچنین مبلغی است که به دنبال آن هستید. سرمایه گذاران بر اساس کمپین شما تصمیم می گیرند که آیا در طرح شما سرمایه گذاری کنند یا خیر. به همین منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: ایجاد روابط

قبل از تهیه هرگونه مطالب، با سرمایه گذاران موجود گپ بزنید و در مورد طرح خود راهنمایی بگیرید. سرمایه گذاران می توانند یک فرصت سرمایه گذاری را در یک مایل فاصله پیدا کنند، بنابراین جلب نظر آنها در چگونگی نوشتن مطالب بسیار مهم است. برای شروع باید بدانیم که به اندازه کافی سرمایه گذاران بالقوه وجود دارد.

مرحله 2: برنامه ریزی بازاریابی و تبلیغات طرح

حتی اگر سرمایه گذاران بالقوه از تبلیغات شما هیجان زده شوند، باز هم ممکن است دکمه "سرمایه گذاری" را فشار ندهند. باید با ارائه اخبار مداوم مثبت، آنها را علاقه مند و هیجان زده کنید. ما اعتقادی به "بازی کردن" با سرمایه گذاران نداریم اما در عوض خیلی سخت تر کار می کنیم تا به سرمایه گذاران ثابت کنیم که در سکوی هم آفرین طرح های ارزشمندی را برای سرمایه گذاری به آنها معرفی می کنیم.

قبل از شروع بازاریابی باید برنامه محتوایی طراحی کنید. هنگام تهیه محتوا، به اندازه کافی فرصت خواهید داشت.

اما از آغاز کمپین، دیگر فرصت تولید محتوا نخواهد بود. بنابراین، یک آرشیو کامل از محتوا برای اشتراک گذاری و جذب سرمایه گذاران به صفحه کمپین خود ایجاد کنید.

برخی از اقدامات این مرحله :

  1. بروز رسانی وب سایت شرکت و ایجاد صفحات لازم؛
  2. ایجاد صفحه فرود (شرکتهایی که از طریق سرمایه گذاری جمعی در گذشته موفق به جمع آوری پول مورد نیاز خود شده اند، یک صفحه فرود در وب سایت خود ایجاد کرده اند تا علاقه اولیه به این کمپین را جلب کنند.)
  3. فعالیت در شبکه های اجتماعی به صورت هدفمند؛
  4. بهبودSEO وب سایت؛
  5. راه اندازی اپلیکیشن درصورت لزوم؛
  6. برجسته شدن در صفحات رسانه های خبری مربوطه؛
  7. برگزاری و یا شرکت در نمایشگاهها و ایونت های مربوط به طرح؛
  8. انتشار مقاله برای آشنایی بهتر سرمایه گذاران بالقوه؛
  9. تهیه یک فیلم خوب برای جلب توجه سرمایه گذاران؛
  10. آماده کردن پاسخ سوالات احتمالی سرمایه گذاران؛

مرحله 3: آماده سازی کمپین در سکوی هم آفرین

هنگامی که محتوای کمپین خود را ارسال کنید، تیم ما یک بررسی جامع از آن انجام می دهد، و فقط در صورت تأیید آن فعال خواهد شد. این روند بررسی ممکن است چند روز طول بکشد، اما ما تلاش می کنیم که آن را در اسرع وقت انجام دهیم.

هدف از این ارزیابی ها، برگزاری کمپین تأمین مالی جمعی شفاف و صادقانه است و این رمز موفقت ما خواهد بود.

مدت زمان کمپین

کمپین شما می تواند تا 60 روز به صورت عمومی اجرا شود. اگر در طول این مدت به هدف خود برسید، می توانید کمپین را برای سرمایه گذاری بیشتر باز نگه دارید. اگر در مدت 60 روز به هدف خود نرسید، فعالیت شما منقضی می شود و سرمایه گذاران پول خود را پس می گیرند.

مرحله 4: راه اندازی خصوصی کمپین  Private Launchو ایجاد تعهدات

صاحبان طرح ها باید پیش از شروع کمپین در سکوی هم آفرین، اجرای کمپین های بازاریابی و تبلیغات محصولات خود را آغاز نمایند.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که در صفحه فرود در وب سایت خود با اعلام کمپین تأمین مالی جمعی، از بازدیدکنندگان دعوت به ثبت نام کنید و اطلاعات بیشتری در مورد راه اندازی کمپین خود ارائه کنید.

در مورد کمپین خود به تمام مخاطبین خود (مشتریان، شرکای تجاری، دوستان، خانواده و ...) اطلاع رسانی کنید و آنها را به صفحه کمپین هدایت و به سرمایه گذاری تشویق کنید و همچنین درخواست کنید به تبلیغ کمپین شما کمک کنند. در ادامه لازم است به همه افراد از طریق رسانه های اجتماعی اطلاع رسانی کنید.

دانستن این نکته طلایی برای صاحبان طرح لازم است که اکثر سرمایه گذاران قبل از اینکه سرمایه خود را سرمایه گذاری کنند می خواهند ببینند چه تعداد سرمایه گذاران دیگر، در این طرح سرمایه گذاری کرده اند.

برای حل این مساله، صاحبان طرح باید دست به جیب شوند و تامین مالی طرح را از خود شروع کنند. سپس  با استفاده از سرمایه اجتماعی خود و از طریق شبکه های ارتباطی تعدادی از سرمایه گذارانی که می شناسند را  برای شروع کمپین مطلع کنند. در این مرحله که حداکثر 1 هفته به طول خواهد انجامید باید اطمینان حاصل کنیم که حداقل به 30٪ از هدف خود دست پیدا کرده ایم، در این زمان می توانیم کمپین را علنی کنیم.

به عبارت دیگر راه اندازی خصوصی به این معنی است که فقط افرادی که URL کمپین شما را دارند می توانند صفحه کمپین شما را ببینند و در آن سرمایه گذاری کنند. این به شما این امکان را می دهد تا با جذب سرمایه گذاران اولیه ای که قبلاً آنها را می شناسید قبل از باز کردن کمپین برای مخاطبان گسترده تر، بازاریابی و جذب خود را مدیریت کنید.

 در این مدت، به این فکر کنید که دوستان، خانواده، مشتریان، مشاوران، تأمین کنندگان، شرکا و هر سرمایه گذار فرشته ای که با آنها صحبت کرده اید را دعوت کنید تا از کمپین شما بازدید کند.

مرحله 5: راه اندازی عمومی کمپین و شلوغ کردن  Public Launch & Hustle

با وجود تمام کارهای سختی که برای رسیدن به این مرحله انجام شده است، شاید صاحبان طرح انتظار داشته باشند که برای رسیدن به هدف فقط یک قدم آسان مانده باشد، اما وقتی کمپین عمومی شد، خیلی زود خواهند فهمید که برای رسیدن به هدف باید خیلی سخت کار کرد .

وقتی احساس آمادگی کردید و اعتقاد داشتید که به همه افرادی که باید در کارزار شما باشند اطلاع رسانی کرده اید، می توانید کمپین خود را طوری تنظیم کنید که برای همه قابل مشاهده باشد. این بدان معنی است که هرکسی که به عنوان سرمایه گذار در سکوی هم آفرین وارد شده باشد می تواند کمپین کامل شما را ببیند و در آن سرمایه گذاری کند.

نمایش عمومی کمپین فقط درصورتی منطقی است که در نمایش خصوصی کمپین شما تعداد قابل توجهی سرمایه گذار شرکت کرده باشند.

یک نکته طلایی در این مرحله پاسخ به سوالات سرمایه گذاران است.

سرمایه گذاران بالقوه ممکن است از طریق صفحه کمپین شما سوالات عمومی یا خصوصی از شما بپرسند. آنها همچنین ممکن است اطلاعات بیشتری از شما بخواهند. شما می توانید مستقیماً از طریق سکوی هم آفرین پاسخ سوالات را دهید. باید توجه داشت که بسیاری از سرمایه گذاران تصمیمات سرمایه گذاری خود را بر اساس پاسخی که به سوالات و درخواست اطلاعات آنها می دهید، تنظیم می کنند.

به طور خلاصه روشی که شما را به عنوان کارآفرینان در سرمایه گذاری جمعی موفق می نماید، تلاش بی وقفه برای دسترسی به هر کسی که می شناسید - و بسیاری از افرادی که نمی شناسید - برای جلب حمایت و سرمایه است. (البته بدون آزار و اذیت آنها)

مرحله 6: تا پایان کمپین تلاش ها را ادامه دهید.

در سکوی هم آفرین افراد می توانند تا زمان بسته شدن کمپین، هر زمان که بخواهند سرمایه گذاری را لغو کنند. بنابراین باید تا لحظه اخر برای جذب سرمایه گذاران و حفظ آنها تلاش نمود.

انتظار می رود با خاموش شدن هیاهوی اولیه در مورد کمپین، این اقدام در هفته دوم تا سوم کمپین شما خاموش شود.

چندین روش برای تقویت مجدد یک کمپین سرمایه گذاری جمعی وجود دارد. بدین منظور، میزبانی یک وبینار، ارائه اطلاعاتی از نزدیک به آنها و تشویق آنها به پرسیدن سوال موثر است.

به تجربه به ما ثابت شده است که تا زمانی که کمپین به پایان نرسیده، نتیجه مشخص نیست.

ضمنا اگر کمپین شما قبل از پایان زمان در نظر گرفته شده به هدف خود برسد، می توانید آن را برای هزینه های اضافی باز نگه دارید. این به شما امکان می دهد سرمایه گذاری اضافی را تا هر سطحی که می خواهید و اشتیاق سرمایه گذار برای آن وجود دارد، افزایش دهید.

مرحله 7: ارایه گزارشات مربوطه و انجام تعهدات در دوره اجرای طرح

بیشتر سرمایه گذاران شما سفیران برند شما خواهند بود و بازخورد طرح را به شما ارائه می دهند. ضمنا درصورت رضایت از  انجام تعهدات شما و موفقیت طرح، آنها در کمپین های آینده برای جذب سرمایه، مشتاقانه با شما همکاری خواهند کرد.

چند نکته جالب برای موفقیت در کمپین تامین مالی جمعی :