پاسخ گویی و دریافت نظرات 021-42417000 | 021-91071072

در تاریخ 26 بهمن ماه سال 1399 از بازار تامین مالی جمعی و با حضور معاون علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری جناب آقای دکتر ستاری، آقای امیر هامونی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و  آقای دکتر فرازمند مدیرعامل شرکت فاینتک و سایر مدیران سکوهای تامین مالی جمعی رونمایی شد.

آقای امیر هامونی در آیین رونمایی از بازار تامین مالی جمعی با اشاره به تاریخچه راه اندازی تامین مالی جمعی اظهار کرد: از سال ۹۴ بیش از ۳۰ جلسه کارگروه تدوین پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی تامین مالی جمعی در دفتر مدیرکل کارآفرینی وزارت کار برگزار شد تا در سال ۹۷ از سوی سازمان بورس دستورالعمل آن به تصویب رسید.

وی افزود: برای اولین‌بار موافقت اصولی به یک شرکت با مسولیت محدود داده شده تا از بستر تامین مالی جمعی اقدام به تامین مالی کند. همچنین به یک پلتفرم که در بستر بلاک‌چین است مجوز فعالیت داده شده تا بتواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

مدیرعامل عامل فرابورس ایران با بیان اینکه درخواست‌های بررسی‌شده برای موافقت اصولی به سکوهای عامل تامین مالی جمعی در سامانه www.cf.ifb.ir تاکنون ۷۲ مورد و تعداد درخواست‌های بررسی‌شده ۲۸ مورد بوده است، گفت: همچنین به هفت متقاضی تامین مالی جمعی موافقت اصولی داده شده و چهار مجوز فعالیت به شرکت‌های آتنا،کارن، پارس فاندینگ و فاینتک(سکوی تامین مالی جمعی هم آفرین) اعطا شده است.

لینک خبر

گزارش تصویری